Van profetische kunst tot het eiland van Arran

4 oktober 2023 - Paisley, Verenigd Koninkrijk

Hallo allemaal! Vandaag wil ik jullie graag vertellen over een dingen die ik heb meegemaakt de afgelopen 2 weken en over nieuwe ontwikkelingen want vanavond hebben we gehoord waar onze outreach naartoe gaat…

Profetische kunst en leiderschap

Giovanni en Carla Veldhuis kwamen vanuit het fantastische land Nederland naar Schotland om ons te vertellen over onder andere profetische kunst en leiderschap. Carla vertelde over kunst en het kunstenaar zijn vanuit haar ervaringen als kunstenares en Giovanni vertelde over het vaderhart van God, relaties en leiderschap. Hij heeft 12 jaar lang het jongerenwerk van Opwekking geleid en heeft gewerkt als aanbiddingsleider, jeugdleider en voorganger. Vanuit deze ervaringen vertelde hij ons en we hebben ook de bedieningen test gedaan waardoor we ontdekten hoe we God het beste kunnen dienen met de talenten die hij ons gegeven heeft. Het was een fantastische en ontzettend waardevolle week!

Weekje op het eiland Arran

Op vrijdag gingen we met het hele team op weg en met de veerboot naar het eiland Arran. Dit eiland wordt ook wel ‘mini Schotland’ genoemd, omdat je op het eiland alle verschillende landschappen van Schotland tegenkomt. Het was er absoluut prachtig! Daar hebben we spelletjes gespeeld, gebarbecued in de regen en gezwommen in de oceaan (het was wel erg koud). Maar dit was niet alleen een tripje waarop we uit konden rusten en als team dichter bij elkaar zijn gekomen. Het was ook een tijd om uit te reiken naar het eiland door aanbidding en gebed. Zo gingen we op woensdag en donderdag naar speciale plekken om voorbede te doen en bijna elke avond hebben we met zijn allen God aanbeden!

Op vrijdag pakten we in en namen we de veerboot terug naar het vasteland naar de YWAM basis in de kuststad Seamill. Daar hadden we op zaterdag een jaarlijkse bijeenkomst met heel YWAM Schotland en in de avond gingen we weer terug naar de basis!

De outreach locatie

Om toe te passen wat we deze 3 maanden leren en om mensen over Jezus te vertellen gaan we rond 10 november op outreach! Vandaag is bekend geworden dat we daarvoor opsplitsen. 1 team gaat naar een deel van het Verenigd Koninkrijk en een ander team gaat naar Frankrijk! We gaan allemaal bidden over welk team God wil dat we ons bij aansluiten. Dus waar ik heen ga zullen jullie kunnen lezen in mijn volgende blog!

Tot snel!

Elin

1. Frans van Hoffen:
    5 oktober 2023
    Wat mooi om te lezen, Elin! Ik hoop dat je zo je weg mag vinden in dienst van de HEER. Wat een mooie dingen mag je zo meemaken en beleven. Ik hoop dat God jou en nog heel veel anderen de weg mag wijzen in dit leven. Ook om een mooi dienstbaar bestaan op te bouwen. Tegen mijn leerlingen van GlobalRize zeg ik vaak: 'Lees je Bijbel en bid elke dag!' Zelf de Bijbel lezen en daarover nadenken en ook het levende gebed - het wandelen met God - wijzen je o.l.v. de Heilige Geest de Weg. Wat is er mooier dan altijd een lieflijke plek aan Zijn zijde? (Psalm 16) Overvloedige vreugde in Zijn nabijheid. Dan moet je wel veel in Zijn Woord lezen, anders leer je Hem niet kennen. Dat wens ik jou toe. Laat Hem schijnen dóór jou! Hij houdt van je. En van al je medestudenten! Lieve groet! Opa.